Археологи, що проводили розкопки в Танзанії, виявили дивовижні останки раніше невідомого виду титанозавра. Як відзначають вчені, куприк стародавньої тварини у формі серця, функція якого палеонтологам не до кінця зрозуміла. Відкладення, в яких були знайдені кістки, датовані віком 100-110 млн років. Про це повідомляє Gizmodo.

Ім'я нового титанозавра – Mnyamawamtuka moyowamkia, що в перекладі означає "тварина Мтуки з сердцеподібним хвостом" на мові суахілі.

Мтука – це висохле русло ріки біля обриву вздовж Східноафриканської рифтової системи на південно-заході Танзанії, де були знайдені скам'янілі кістки віком 100 мільйонів років.

Кістки Mnyamawamtuka були виявлені в 2004 році, і палеонтологам знадобилося чотири роки, щоб завершити необхідні земляні роботи. Потім почалася реконструкція скелета тварини. Відновлені частини тіла включали в себе хребет, плече і лапи, а також частини шиї, стегна, хвоста. На жаль, поки не знайдений череп титанозавра.

Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей

"Виявлення, розкопки, вивчення і публікація даних про нового дінозавра, є досить тривалим процесом і вимагає багато людино-годин на різних етапах. Скелет з безліччю кісток вимагає великого терпіння. Наприклад, потрібно видалити всі камені і виправити будь-яке пошкодження – і згодом вивчити, що це за тварина і як воно ставиться до інших динозаврів", – сказав Ерік Горсак з Університету Середнього Заходу.

Відмінні риси Mnyamawamtuka включають в себе невелику грудинну пластинку і цікаве змішання рис, які спостерігаються як у попередніх, так і у більш пізніх видів титанозавров. Також у цього величезного динозавра був куприк у формі серця, що складається з двох хвостових хребців з помітними розширеннями в центрі.

"Ми не зовсім впевнені в їх функціональній значущості. Це може бути щось, пов'язане зі стабільністю між кістками хвоста або якийсь зв'язок для спинного мозку", – каже вчений.

Інші споріднені титанозаври, в тому числі малазаври з довколишнього Малаві, також мали схожий куприк, але форма кістки була не такою вираженою.

Це відкриття важливо тим, що допоможе вченим зрозуміти, як ці вражаючі тварини еволюціонували у відповідь на постійно мінливі умови навколишнього середовища – і чому розмір в їх випадку, мабуть, дійсно мав значення.

Нагадаємо, близько 240 000 000 років тому на території Німеччини у беспанцирного предка сучасної черепахи замість панцира розвинулося щось інше.

Як повідомляв портал "Знай.uа", дослідники в пустелі натрапили на стародавнього беззубого м'ясоїда.

Також "Знай.uа" писав, неймовірне відкриття зробив студент з Британії, який проживає в місті Вітбі, на ім'я Аарон Сміт.