На днях дослідники повідомили сенсаційну новину. Неподалік від гирла Нілу, в затоці Абу-Кір вперше був знайдений торговий корабель типу "барис", про який свого часу писав давньогрецький учений Геродот.

До цього моменту він вважався фактично міфом, оскільки у вчених не було археологічних доказів існування подібних кораблів. Про це повідомляє Science Alert.

У фрагменті 2.96 "Геродотских історій", опублікованих близько 450 р. до н. е., давньогрецький історик, який писав про свою поїздку в Єгипет, описує тип вантажного судна Нілу, званого барисом.

Згідно з його зображенню, він був побудований як цегляна кладка, викладена папірусом і кермом, який проходив через отвір в кілі.

Популярні новини зараз
Одна квитанція "поважчає" на 150 грн: як в Україні зміняться тарифи на світло, газ та воду "Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі
Показати ще

Головною особливістю корабля було саме кермо. Ця система рульового управління була помічена в малюнках і моделях часів фараонів, але знайти таке судно не вдавалося.

Один з таких кораблів було виявлено два з половиною тисячоліття потому в затонулому порту Тоніс-Гераклейон в ході підводних археологічних досліджень.

Там було виявлено кілька десятків човнів і порівняно великих кораблів. Один з яких - корабель 17 - належав до типу "барис".

Судно було побудовано між 664 і 332 рр. до н. е. Хоча корабель перебував у воді не менше 2000 років, збереження його було "винятковим". Археологам вдалося виявити 70% корпусу.

"Тільки коли ми виявили цю катастрофу, ми зрозуміли, що Геродот мав рацію", - розповів археолог Даміан Робінсон з Оксфордського центру морської археології.

Знайдений корабель має кілька елементів, зазначених Геродотом.

В оповіданні Геродота обшивка корабля 17 зібрана поперек дивовижно довгими шипами, довжина яких може досягати 1,99 м, і які проходять до 11 прольотів. Ці шипи відповідають довгим і близько розташованим кілкам. Геродот згадує кіль бариса, і у Корабля 17 є кіль, який в два рази товще дошки і виступає всередині корпусу.

Фахівці, які вивчали корабель, помітили у ньому кілька нюансів, що відрізняють його конструкцію від структури бариса. У описаного Геродотом човна були більш короткі шипи кріплення бортових дощок, і були відсутні зміцнюючи рами, а у виявленого судна вони були. Однак основні згадані особливості повністю підтвердилися.

І те, і інше можна пояснити, якщо Корабель 17 довжиною близько 27 метрів більше бариса Геродота.

"Геродот описує як човни мають довгі внутрішні ребра. Ніхто насправді не знав, що це означає ... Ця структура ніколи раніше не була помічена археологічно", - сказав Даміан Робінсон.

Дослідники вважають, що Корабель 17 настільки близький до опису Геродота, що він міг бути побудований на тій же верфі.

Нагадаємо, група дослідників впевнена, що Сфінкс — це тільки вершина айсберга, а ось найцікавіше знаходитися під ним.

Як повідомляв портал "Знай.uа", дослідники глибоководних районів виявили авіаносець USS Wasp, який був затоплений в Тихому океані в 1942 році.

Також "Знай.uа" писав, група професійних дайверів вирішила зробити занурення до підводного човна "Гагара", що лежить на дні з 1919 року.