17 квітня 1941 року українець Ігор Сікорський продемонстрував приголомшеній американській публіці перший у світі гелікоптер-амфібію на поплавковому шасі. Це був модифікований "VS-300".

Український вчений-авіаконструктор Ігор Сікорський є автором першого в світі пасажирського літака, першого в світі трансатлантичного гідроплана і першого серійного гелікоптера.

Сікорський світове визнання отримав у 24 роки. Його літак "Ілля Муромець" став рекордсменом по вантажопідйомності. Згодом вчений емігрував до Америки, де відкрив власну компанію – Sicorski Air Engineering. Вертольоти Сікорського використовували Збройні сили США. Літаки українського інженера першими в історії перетнули Атлантику і Тихий океан.

Популярні новини зараз
Червень принесе не лише тепло, а й гроші: хто отримає нову пенсію Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо Дешевше, ніж чашка кави: Vodafone запустив пільговий тариф, але не все так радісно Зобов'язали передати списки: ТЦК посилює "полювання" на ухилянтів
Показати ще

Ще в 1931 році Ігор Сікорський запатентував проект гелікоптера, яка в своїх принципових рисах мало чим відрізнялася від сучасних моделей: два пропелера - головний (горизонтальний) на даху і допоміжний (вертикальний) на хвості.

14 вересня 1939 року VS-300 здійснив свій перший експериментальний політ на прив'язі. А перший некерований політ зробили 13 травня 1940 року. 6 травня 1941 року Й. І. Сікорський провисів у повітрі на VS-300 1 годину, 32 хвилин і 26 секунд.

На початку 40-х років ХХ століття, американський гелікоптер VS-300 Ігоря Івановича Сікорського був першим у світі, який успішно літав з єдиним основним гвинтом. Гітлерівці пішли по іншому шляху-багатогвинтових гелікоптерів, що сильно ускладнювало конструкцію машини.

Вертоліт "VS-300" представляв собою сталеву трубу з відкритою кабіною для пілота, потужність апарату становила 65 кінських сил, він був оснащений двигуном "Lycoming" і ремінною передачею, які обертали трилопатевий головний ротор.

17 квітня 1941 року Ігор Сікорський продемонстрував перший у світі гелікоптер-амфібію на поплавковому шасі - модифікований "VS-300".

Гелікоптер здійснив зліт з води і приземлився на сушу. Тривалість польоту гелікоптера на поплавцях становила 1 годину 35 хвилин, а швидкість досягала 100 кілометрів на годину.

Згодом авіаконструктор створив ще 18 серійних гелікоптерів. Саме вертоліт Сікорського першим у світі був поставлений на серійне виробництво. Також він першим у світі почав будувати турбінні гелікоптери, гелікоптери-амфібії з шасі і "літаючі крани".

Саме гелікоптери Сікорського вперше здійснили перельоти через Атлантичний і Тихий океани з дозаправкою в повітрі. Машини інженера виокристовували як для військових, так і для цивільних цілей.

Останнім гелікоптером Сікорського до виходу на пенсію став "S-58", який справедливо вважається кращим вертольотом першого покоління.

Відтоді вертольоти Сікорського, подібно до відомих у всьому світі Blackhawks, стали символами військової присутності США.

Але для Сікорського, який був глибоко релігійною людиною, найбільшою гордістю залишалося використання його вертольотів для порятунку життя.

"Я завжди вважав, що вертоліт стане видатним засобом для найрізноманітніших місій із порятунку життя, і зараз, наближаючись до кінця мого життя, я маю задоволення, знаючи, що це виявилося вірним," - писав Сікорський.

Справу геніального авіаконструктора продовжує заснована ним компанія "Sikorsky Aircraft Corporation", філія якої "United Technologies Corporation" є одним зі світових лідерів проектуванні і виробництві гелікоптерів для комерційних, індустріальних і військових потреб.

Нагадаємо, 105 років тому у небо піднявся перший у світі пасажирський літак "Ілля Муромець", сконструйований українцем Ігорем Сікорським.

Як повідомляв портал Знай.ua, Сікорський побудував свою першу модель гелікоптера в 19 років.

Також Знай.ua писав, на борту першого у світі пасажирського літака "Ілля Муромець" був ресторан, ванна кімната, туалет і навіть окремі спальні.
Крім цього літак був оснащений електрогенератором і системою опалення. Під час польоту пасажири могли сидіти зі зручністю в закритій кабіні і спостерігати за тим, що відбувається "за бортом".