В це складно повірити, проте це правда. Можливо, незабаром відпаде потреба в штучних протезах і науковці навчаться вирощувати людські кінцівки. І це зовсім не фантастика. Фахівці з Біологічної лабораторії острова Маунт-Дезерт відкрили ген регенерації, завдяки якому у ящірок відростає хвіст і інші тварини "латають" на собі рани. Це крутіше, ніж просто загоєння тканин – вчені заявляють, що таким чином можна буде створювати нові кінцівки.

Технологія секвенування допомогла вченим уважно вивчити геном організмів, здатних регенерувати. В результаті у всіх видів піддослідних істот були знайдені загальні генетичні механізми.

Відштовхуючись від того, що понад 430 мільйонів років тому для всього живого існував загальний предок, вчені зробили гучну заяву: відшукати і пробудити "ген регенерації" можна і в людині. Зараз перед вченими стоїть завдання, як активувати дрімаючі властивості в людському організмі.

Проведене дослідження показало – дані ділянки ДНК грають важливу роль в утворенні бластемы, що представляє собою популяцію клітин, які накопичуються в рані після ампутації. У результаті це сприяє відновленню втраченої кінцівки у деяких тварин.

Фахівці припускають, що на ці процеси також надає великий вплив мережу регулярних молекул — РНК. Саме вони, можливо, є причиною того, що регенерація тканин у людини не така активна. Однак вплив на них може допомогти повертати людям кінцівки.

Почекайте з покупками: виплати пенсій затримають Життя стане солодшим без цукру: в Україні супермаркети оновили ціни на сіль, майонез та кетчуп Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити

Нагадаємо, "Знай.uа" раніше писав про хлопчика, якому вдалося виконати мрію одного з допомогою пластикових кришечок. Ця історія зворушила до сліз всю Україну.

Справжнім героєм став український школяр Влад Корх із села Корюківка Чернігівської області. Хлопчик пообіцяв за рік зібрати 15 тонн пластикових кришечок. Саме таку кількість було необхідно, щоб виготовити протез для одного хлопця, який втратив ноги згодом онкології. Про його зворушливої історії дізналися завдяки проекту про мотивацію і силу волі "Цієї миті рік тому" на СТБ. Хлопчик став героєм 13-го випуску проекту.

Також ми писали про те, наскільки небезпечними можуть бути грудні імпланти. Виявилося, що будучи імплантованими в організм, вони здатні спровокувати рідкісні захворювання.

Велике дослідження Онкологічного центру ім. М. Д. Андерсона виявило численні побічні ефекти від пластических операцій на груди.