Британські вчені поділилися шокуючим відкриттям - одна із найбільших святинь людства - Туринська плащаниця - виявилася банальною підробкою.

До такого висновку дійшли дослідники з Університету Ліверпуля і Комітету з розслідування псевдонаукових тверджень в Італії, пише Рoliteka.

У ході досліджень вдалося з’ясувати, що сліди крові на туринській плащаниці не могли бути залишені загорнутим у неї тілом.

Раніше вважалося, що ця кров належала розп’ятому Ісусу Христу і витекла з ран на руках і ногах після смерті. Вчені прийшли до висновку, що плащаниця не має ніякого відношення до справжньої страти людини і мала лише художню цінність.

Хоча радіовуглецевий аналіз показав, що туринська плащаниця датується 1260-1390 роками нашої ери і не могла належати Христу, деякі фахівці припускали, що за слідами крові можна визначити подробиці про удари батогом, тортурах і подальшому розп’ятті того, хто був обгорнутий в полотно.

Вважалося, що після обмивання тіла кров продовжувала сочитися з ран, які розташовувалися на долонях, передпліччях, спині, ребрах і ногах.

Дослідники провели експеримент з використанням манекена та участю живої людини, щоб з’ясувати, як буде текти кров з різних ран. В якості зразків застосовувалася донорська людська кров і рідина з тими ж властивостями. Були перевірені різні положення тіла, після чого вчені порівняли отримані плями крові з наявними на плащаниці. Цей метод, відомий як аналіз бризок крові і використовується судовими медиками і криміналістами для розслідувань.

Виявилося, що плями на плащаниці могли виникнути тільки в тому випадку, якщо кров на тильній стороні долоні і кров вздовж передпліччя текла під різними кутами, що неможливо для лежачого положення. У першому випадку чоловік повинен був стояти, піднявши руки під кутом 45 градусів, а в другому випадку руки повинні бути підняті вертикально.

За словами дослідників, все це вказує на те, що туринська плащаниця швидше всього є такою, що має художню цінність підробкою XIV століття і використовувалась як "ілюстрації" страти Христа.

Нагадаємо, вчені з Італії спростували теорію щодо однієї з загадковіших християнських реліквій – туринської плащаниці, в яку нібито загортали тіло Ісуса після розп'яття.

Як повідомляв раніше Знай.ua, в районі Віфсаїди поблизу Галілейського озера на території Йорданського парку знаходилися вхідні ворота в біблійне місто Цер.

Також Знай.ua писав про те, що численні художники, що століттями зображували розп'ятого Ісуса Христа, помилялися.