Вчені з Німеччини та США виявили в космосі гідрид гелію. Це перше стійке хімічне з'єднання, яке з'явилося через 380 тисяч років після Великого вибуху.

Дані отримані завдяки спільному проекту NASA і Німецького аерокосмічного центру – місії Sofia.

Місія Sofia, NASA

Дослідники припускають, що найдавніша молекула сформувалася, коли атом гелію поділився своїми електронами з протоном, електрично зарядженою елементарною часткою. Саме це відкрило шлях до формування молекул водню, а згодом – зірок і галактик.

Найдавніша молекула у Всесвіті

Заплатите від 17 000 до 51 000 грн: українців попередили про штрафи з 1 квітня Тарологиня розповіла, чи впораємося ми із російськими "Цирконами" Зміна ціни на електроенергію: у НКРЕКП зробили заяву для споживачів 3G в Україні більше не буде: до чого готують мобільні оператори

В лабораторії гідрид гелію було отримано близько 100 років тому. Фахівці з'ясували, що його необхідно шукати в газових хмарах, з яких утворюються зірки, а також у речовині, яку вони викидають після смерті. Вченим вдалося знайти докази його існування лише тепер. Його виявлено в яскравій і маленькій 600—річній планетарної туманності під назвою NGC 7027 в сузір'ї Лебедя. Ця туманність розташована на відстані 3000 світлових років від Землі.

Всесвіт

Джером Лоро, експерт з гідридів гелію з Брюссельського вільного університету зазначив:

"Неймовірно цікаво, нарешті, побачити один з будівельних блоків молекулярної Всесвіту".

Фізики переконані, що подальше дослідження туманностей дозволить пролити світло на процеси, які відбувалися до виникнення Сонячної системи.

Сонячна система