Американські та британські дослідники знайшли під льодовиком Пайн-Айленд в Антарктиді "джерело тепла". Автори заявляють, що це відкриття не означає, що зміна клімату більше не є основною причиною танення льодів.

Вчені провели аналіз води, яка оточує Західно-Антарктичний крижаний щит, який входить льодовик Пайн-Айленд. У результаті вчені виявили джерело вулканічного тепла десь внизу. Це відкриття буде мати вирішальне значення для прогнозування майбутнього тієї крижини.

Дослідники в зразках вод регіону помітили високі концентрації газу гелію-3. Він є прямим показником вулканічної активності. Більш детальний аналіз показав також наявності ізотопу гелію. Прон пов'язаний з активним джерелом тепла.

"Зміна клімату викликає основну частину танення льодовикового покриву, який ми спостерігаємо, і нещодавно виявлений джерело тепла має поки що невизначений ефект, тому що ми не знаємо, як це тепло розподіляється під льодовиковим щитом", - стверджує один з авторів дослідження.

Дане унікальне відкриття не скасовує і не заперечує всі попередні дослідження, які пов'язують зміни клімату з втратою маси льодовика до того моменту. Однак тепер вчені краще розуміють, чому відбувається руйнування крижаного щита.

Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Розписуватися буде не потрібно: коли повістка вважатиметься врученою Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі

"Відкриття вулканів під антарктичним льодовиковим щитом означає, що є додаткове джерело тепла для танення льоду. Важливо буде включити це в наші дослідження, щоб оцінити, чи може антарктичний льодовиковий щит стати нестійким і ще більше підвищити рівень моря", - підкреслює один з авторів роботи.

Дивіться: найбільший льодовик в світі тане

Як повідомляв раніше портал "Знай. ua" у своєму недавньому дослідженні вчені виявили ще один унікальний "сюрприз" Маріанської западини у вигляді унікального істоти.

Відзначається, що значно спрощує роботу вчених у найглибшій точці світового океану спеціальний дистанційний пристрій, який проводить відеозйомку на найбільших глибинах, надаючи цим безцінні наукові матеріали.