Вчені з Федеральної політехнічної школи Лозанни проаналізували уламки метеорита 2008 TC3, які були знайдені в 2008 році в Судані, і виявили в них алмази, які були сформовані в надрах планети, що загинула ще в перші мільйони років існування Сонячної системи, повідомляє Naked science.

Відзначається, що метеорит став першим небесним тілом, яке вдалося помітити ще при підльоті до атмосфери Землі, і простежити до самого вибуху на висоті 40 кілометрів над поверхнею планети.

За сучасними уявленнями, існують три механізми утворення кристалів алмазу. Вони можуть формуватися безпосередньо при потужному зіткнення астероїда з планетою; в космосі — хімічним осадженням парів вуглецю в протопланетної туманності; нарешті, в самих надрах планет — під дією високих тисків і температур.

Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити На школи тепер чекають масові перевірки: батьки домоглися свого

У ході нового дослідження вчені проаналізували алмазні включення в 2008 TC3. Вони виявилися порівняно великими — до 100 мікрометрів, що виключає варіанти і з "ударних" походженням, і з осадженням. Залишається єдина версія, до якої прийшли вчені: алмази 2008 TC3 сформувалися в надрах планети, яка загинула ще в перші мільйони років існування Сонячної системи.

Потім автори розглянули мікродомішки, що накопичилися в цих кристалах. Серед них виявили такі мінерали, як хроміт, фосфати, сульфіди заліза, нікелю. Їх склад і морфологія показали, що зростання кристалів відбувався при досить значному тиску 20 ГПа (близько 200 тисяч атмосфер). Це може означати, що алмази утворилися в планеті, яка за розмірами десь між Меркурієм і Марсом.

Раніше портал "Знай.uа" повідомив, що NASA опублікувало фотографію марсіанських піщаних дюн Кратера Матара — на знімку можна помітити, що поверхня покрита шаром інею.