У більшості випадків метеорити, які залітають в нашу атмосферу, так і не досягають землі. Переважна частина з них вибухають або згоряють. Однак причини подібних вибухів довгий час залишалися не ясні. Останні розрахунки Джея Мелоша, опубліковані в журналі Meteoritics & Planetary Science, дають нам уявлення про процеси, що протікають в метеориті, після його попадання в атмосферу. Як вважає дослідник, до вибухів призводить проникнення повітря в пори розпеченого космічного тіла.

Для відповіді на це питання американські планетологи створили комп'ютерну модель Челябінського метеорита, яка дуже детально прораховувала те, як матерія небесного тіла взаємодіє з атмосферою Землі. Як пояснює Мелош, інші комп'ютерні симуляції видають "усереднені" значення і не враховують те, як може відрізнятися взаємодія повітря з породами метеорита на його передній і задній кромці.

Ці розрахунки розкрили цікавий ефект – виявилося, що наявність навіть невеликої кількості тріщин і пір всередині "небесного каменю" призводило до того, що він у буквальному сенсі вибухав. За словами планетологів, це сталося з тієї причини, що всередину метеорита починало проникати повітря, що накачується туди завдяки високій різниці тисків. Подібне накачування різко зменшує міцність метеорита, в результаті чого він починає кришитися і розпадатися на частини, які згоряють швидше, ніж цільний шматок гірських порід тієї ж маси і розмірів.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про стогін Землі