Комариний укус залишає після себе не тільки ранку на шкірі. Експерименти показують, що навіть якщо комаха не несе ніяких хвороб, його слина втручається в роботу імунної системи - вже після першого укусу. Про це вчені пишуть в статті, опублікованій в журналі PLOS Neglected Tropical Diseases.

Професор Бейлоровского коледжу медицини Ребекка Ріко-Хесс (Rebecca Rico-Hesse) спеціалізується на тропічних зоонозах, перш за все на тропічній лихоманці денге, яка вражає десятки мільйонів людей щороку і в десятках тисяч випадків закінчується летально.

Ще кілька років тому вчені продемонстрували, що зараження вірусом через укус або ін'єкцію з шприца - це зовсім не одне і те ж, і різні способи доставки впливають на подальший розвиток хвороби в організмі. Укус робив лихоманку більш інтенсивної і схожою на те, що спостерігається при захворюванні людини, включаючи висип, лихоманку та інші симптоми.

Це навело дослідників на думку про те, що комарі служать не просто «крилатими шприцами» для інфекції, а й якимось чином допомагають інфекції. Так вони почали вивчати наслідки комариних укусів самих по собі. Для цього чотирьом комахою дозволяли вдосталь насититися кров'ю кількох анестезірованних мишей, у яких потім забирали проби крові та інших тканин - через шість і 24 години, а також через тиждень.

Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone В Україні пенсії рахуватимуть за однією формулою: у кого виплати будуть більше 10 тисяч Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку Подорожчає одна з критично важливих комунальних послуг: який тариф хочуть встановити

Їх склад порівнювався з станом «некусанних» мишей контрольної групи. Це дозволило помітити, що комарина слина сама по собі викликає цілий букет несподіваних імунних реакцій. Зокрема, зростає рівень цитокінів, сигнальних молекул запалення; активуються Т-хелпери, які беруть участь в противірусній відповіді і алергії.

Ці зміни простежувалися аж до тижні після укусів в різних тканинах організму. Вчені вважають, що такий ефект комариний слини може відігравати велику роль в поширенні інфекцій, і збираються продовжити дослідження того, як комариний укус впливає на імунітет.

Раніше «Знай. uа» писав про те, що жителі російського Придоння у Воронезькій області потерпають від жахливого нашестя комарів. Місцеві жителі кажуть, що «після 18:00 вийти на вулицю неможливо, комахи зграями кружляють у повітрі, навіть дороги не видно. Діти відмовляються ходити в школу, тому що їх просто зжирають комарі».