Американські вчені під час дослідження життєдіяльністі бактерії Ideonella sakaiensis, змогли створити фермент, який знищує деякі види пластику.

Про це відкриття стало відомо завдяки повідомленню Національної лабораторії по вивченню відновлюваної енергії США.

Вчені вивчили кристалічну структуру фермент PETase, за допомогою якого виявлений в Японії мікроб Ideonella sakaiensis може "перетравлювати" пластик (руйнування плівки ПЕТ товщиною 0,2 мм за 1,5 місяця при оптимальній температурі 30°C).

Біологи шукали, як змусити ці бактерії бути більш "ненажерливими", і в ході досліджень практично випадково створили мутантний фермент. З'ясувалося, що він перевершує PETase по швидкості біоруйнування ПЕТ на 20%, а також вміє, на відміну від оригіналу, роз'їдати біопластик ПЕФ (полиэтиленфурандикарбоксилат).

Такої катастрофи українці не бачили 230 років: що відбувається з народжуваністю на фоні війни Пенсіонерам дадуть знижку на продукти 20%: що потрібно взяти в магазин Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати

Це відкриття, пишуть в Міненерго США, може "врятувати людство", яке забруднило планету поліетиленовими відходами.

Зараз експерти намагаються покращити розроблений фермент. За їх словами, вкрай важливо, що стало зрозуміло - ферменти можна посилювати.

Нагадаємо, раніше одну із зон відпочинку в Києві перетворили на сміттєзвалище, незважаючи на можливе отримання штрафу. Про це повідомляє телеграм-канал ГК. Як повідомляє канал, зона відпочинку біля Ватутіна, як би говорить киянам про безмежну турботу та глибоку повагу з боку Вітальки та його комунальних макак.

Слід уточнити, що на опублікованому фото видно купи сміття, які розкидані по території зони відпочинку. Символічно, що це все знаходиться на фоні таблички «Зона відпочинку. Викидання відходів та зупинка транспорту заборонена. Штраф. Цікаво те, що на даний момент фото з забрудненою територією побачило більше чотирьох сотень користувачів мережі.

Як повідомляв портал "Знай.uа" в Україні на ці вихідні припали Поминальні дні або, як їх ще називають, Антивеликдень. Люди масово йдуть на кладовища, щоб вшанувати пам'ять померлих родичів та влаштовують своєрідні "посиденьки" біля могил. Жителі столиці також відвідували місцеві "некрополі". Виявилося, що в розпал поминальних днів одне з найбільших кладовищ у Києві - Берковецьке - практично повністю було засипане сміттям.