Загибель нейронних клітин може захистити мозок від розвитку хвороби Альцгеймера.

Португальські вчені з фонду Шампалімо вперше довели, що таким чином організм позбавляється від неправильно функціонуючих нейронів, повідомляє журнал Medical Xpress.

Діючий механізм контролю якості клітин називається "клітинної конкуренцією" і призводить до вибору найбільш підходящих клітин в тканини. За словами вчених, клітинна конкуренція — абсолютно нормальний процес в організмі.

"У 2015 році ми виявили, що ліквідація пошкоджених клітин є дуже важливим антивіковим механізмом для збереження функцій органів", — затверджує автор дослідження Едуардо Морено (Eduardo Moreno).

Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Спіймали на вулиці та примусово відвезли в ТЦК: українцям розповіли, як себе поводити

На думку його команди, ці процеси можуть бути залучені в нейродегенеративні захворювання, які пов'язані з прискореним старінням: хвороба Альцгеймера, хвороба Паркінсона або Хантінгтона.

До такого висновку дослідники прийшли після вивчення відмінних ознак хвороби Альцгеймера в моделях плодової мухи. Вчені розводили генномодифікованих комах і спостерігали за роботою попередників бета-амілоїдів в їх мозку, що призводять до розвитку деменції.

Симптоми і патології трансгенних мух були схожі на ознаки хвороби Альцгеймера у людей: порушення в роботі довготривалої пам'яті, прискорене старіння мозку і проблеми координації, які з віком погіршуються.

Коли дослідники перешкодили загибелі нейронів, у комах виникли ще більш серйозні проблеми з пам'яттю та руховою координацією, зросла смертність, а їх мозок деградував швидше.

Тоді вчені вирішили форсувати роботу "клітинної конкуренції", прискоривши тим самим смерть непридатних нейронів і виявили дивовижні результати.

По суті, нейронна смерть захищає мозок від більш широкого пошкодження. "Зіпсовані" нейрони вмирають, щоб надати місце для здорових клітин мозку.

"Наші результати показують, що нейронна смерть корисна, тому що видаляє з мозку клітини, на які впливають токсичні бета-амилоиды, і наявність цих дисфункціональних нейронів гірше, ніж їх втрата", — резюмує Морено.

За словами вчених, отримані результати мають вирішальне терапевтичне значення. Деякі молекули вже були визначені як потенційні інгібітори самогубства клітин, і існують деякі експериментальні препарати, які прискорюють смерть нейронів.

Нагадаємо, тетрагидроканнабинол, содержающийся в марихуані, може поліпшити пам'ять пацієнтів з хворобою Альцгеймера.

Як повідомляв портал "Знай.uа", забруднення в навколишньому середовищі можуть призвести до розвитку деменций.

Також "Знай.uа" писав, що потрібно знати про нейронах.