Дослідники з Копенгагенського університету вийшли на білок, який провокує розвиток гідроцефалії.

Мова йде про білок NKCC1, який міститься у невеликий структурі мозку під назвою судинне сплетення шлуночків, яке відповідає щонайменше за половину вироблення спинномозкової рідини, повідомляє журнал Nature Communications.

Білок NKCC1 виробляє спинномозкову рідину, транспортуючи солі через клітинні мембрани сплетення і одночасно переносячи воду за допомогою механізму, вбудованого в цей конкретний білок.

Це спостереження особливо важливо, тому що протягом тривалого часу люди припускали, що скупчення спинномозкової рідини пов'язане з іншим процесом.

РФ може відкласти наступ через несподівані обставини Комунальники масово подають до суду на неплатників: яка заборгованість вважається критичною За інтернет можна не платити: як скористатися новою послугою Кейт Міддлтон пожертвувала своє волосся, а потім дізналася про онкологію

Для визначення ролі NKCC1 у секреції спинномозкової рідини дослідники вивчили цей процес у мишей. Деяким гризунам ввели буметанід — препарат, який вибірково блокує активність білку. Потім учені виміряли, скільки рідини було видобуто в регіоні.

Виявилося, що принаймні половина виробленої рідини створив NKCC1.

Визначивши NKCC1 в якості ключового засобу контролю за виробленням мозкової рідини, вчені повинні тепер вивчити, як можна регулювати її функцію, і, отже, накопичення мозкової рідини. В кінцевому підсумку це може призвести до появи нових нехірургічних методів лікування гідроцефалії, що стане великим кроком вперед для пацієнтів.

На даний час у медичному співтоваристві немає фармакологічного засобу від гідроцефалії. Найчастіше у заповнені рідиною порожнини головного мозку вставляється трубка, і надлишкова рідина стікає в інші частини тіла.

І хоча вчені знали про спинномозкову рідину протягом століть, молекулярні механізми, з яких вона виходить, залишалися незрозумілими.

Нагадаємо, вчені розкрили причину загадкової рідкісного захворювання, що приводить до аномального зростання.

Як повідомляв портал "Знай.uа", медики виявили мутацію в генах, що призводить до появи рідкісного захворювання — синдрому Саула-Вільсона або дварфизма

Також "Знай.uа" писав, стовбурові клітини можна використовувати в якості засобу корекції розщепленого неба у немовлят.