Дослідники з Єльського університету виявили кілька видів генів, які провокують суїцидальні наміри.

Великий аналіз вперше виявив генетичну основу між спробами самогубства і важкою депресією, повідомляє журнал Translational Psychiatry.

Автори дослідження Джоель Гельернтер і Деніел Леві, давно хотіли виявити гени, які впливають на ризик виникнення серйозних суициальных намірів.

Вчені провели дослідження, яке враховувало дані майже 2500 американців європейського походження і більше 3800 афроамериканців.

Жертвувати шлунком заради комуналки більше не доведеться: пенсіонерам призначать доплати Переказ з картки на картку будуть жорстко контролювати: як можуть заблокувати картку Показники лічильника вже не аргумент: українців змушують платити за світло більше, ніж "накрутили" Олена Зеленська здивувала українців своїми ногами, але пояснила, чому так сталося

Дослідники виключили тих, у кого були тільки думки про самогубство, і замість цього проаналізували дані господарювання за ступенем тяжкості їх спроб самогубства, наприклад, тих, хто потребував медичної допомоги.

Вони знайшли один з варіантів гена, що бере участь у виробництві енергії, який був пов'язаний з тяжкістю самогубства у американців європейського походження.

Три варіанти генів у афроамериканців були пов'язані з підвищеним ризиком самогубств: один впливає на циркадний ритм, другий — на руйнування тирозину білка, який є попередником дофаминового нейротрансмітера, і третій — на невідому функцію.

Потім вони порівняли отримані результати з аналогічним великим аналізом даних людей, які страждають від серйозного депресивного розладу.

"Зіставивши наші дані про самогубства з попередніми даними про депресії, ми виявили значний генетичний збіг між самогубствами і депресіями", — пояснив професор Гельернтер.

Дослідники планують розширити сферу своїх досліджень за рахунок аналізу генетичних даних, зібраних в рамках програми "Мільйон ветеранів".

Нагадаємо, вчені розробили датчик, який дозволить ідентифікувати у дітей ознаки тривоги і депресії.

Як повідомляв портал "Знай.uа", класична гра "Тетріс" зменшує тривогу і хвилювання при очікуванні.

Також "Знай.uа" писав, що групова когнитно-поведінкова терапія — кращий вибір лікування тривожних розладів у дітей та підлітків.