Сон має вирішальне значення для функціонування системи "очищення" мозку від непотрібних компонентів. Недавні дослідження показали, що цьому сприяє лише глибокий сон. Тим самим він захищає мозок від нейродегенерації.

Хронічне недосипання – це наслідок регулярного браку сну, який накопичується і потім дає про себе знати. Тіло людини відчуває певні потреби у сні, і його нестача обов'язково позначиться негативно на вашому здоров'ї та стані. Передає Хвиля.

Нова робота дослідників відкриває раніше невідомі стратегії лікування безсоння. Відкриття пояснює, чому хронічний недосип вкорочує життя, а також розширює можливості для розробки ефективних методів лікування розладів сну.

Фахівці з Оксфордського університету довели, що окислювальний стрес — це загальний для сну і старіння механізм. Цей процес є причиною старіння і розвитку багатьох захворювань, проте нове дослідження вказує на його вплив на певні нейрони мозку.

"Всі будуть начальниками": адвокат розповів, як в Україні змінили правила вручення повісток Холод та дощі терпіти недовго: прогноз погоди на тиждень ДПС вже готова списати ваші гроші: кому готуватись до примусового стягнення Пенсія за інвалідністю: скільки в 2024 році отримуватимуть українці з 3 групою

При окисному стресі в клітці пошкоджується низка важливих компонентів, через що можуть виникати хвороби. Щоб з'ясувати взаємозв'язок зі сном, експерти провели дослідження з плодовими мухами.

Раніше вчені довели, що у них є спеціалізована група нейронів, яка контролює сон. Ці нейрони активізувалися у момент сна і "засипали", коли пробудяться мухи. Імовірно, ці ж нейрони існують і у людей.

В результаті експерименту з'ясувалося, що окислювальний стрес також активував нейрони, які контролювали початок фази сну.

Пізніше вчені помітили, що молекула NADPH відображає ступінь окислювального стресу, який відчувала клітина. Коли команда змінила хімічну структуру молекули спалахом світла, це приспало мух.

"Снодійне — одне з найбільш часто призначуваних препаратів зважаючи на поширення розладів сну, — говорить автор дослідження Геро Мизенбок. Однак нерідко побічними ефектами можуть стати забудькуватість, залежність від ліків або порушення сприйняття. Виявлений нами сполучний механізм допоможе уникнути негативних наслідків для здоров'я".

Нагадаємо, дослідники з Нідерландського інституту неврології класифікували п'ять типів безсоння.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені визначили гени, які призводять до розвитку безсоння, а також збільшують ризик виникнення ішемічної хвороби коронарних артерій.

Також "Знай.uа" писав, лікарі з Королівського коледжу Лондона стверджують, що в ході досліджень були виявлені лікувальні властивості чорниці. З'ясувалося, що ягода містить фітохімікати, які позитивно впливають на тривалість життя людини.